top of page
חיפוש

בואו נדבר על כסף $$$

  • hadas eytan
  • 13 בפבר׳ 2022
  • זמן קריאה 2 דקות

עודכן: 28 בינו׳ 2024




אפשר לדבר על כסף?

רצוי! לא תמיד נעים, אבל חיוני. בשורה התחתונה, רוב ההכנסות ממוזיקה מגיעות מניהול נכון של זכויות היוצרים ואפשרות ההכנסה מהן. יש זכויות שקשורות ליוצרים (כותבת, מלחין ומעבדים) שמיוצגות בישראל ע"י אקו"ם. בצד אלה, יש זכויות יוצרים גם בהקלטה המקורית ('מאסטר', בפי העם). משך שנים, זכויות המאסטר היו, באופן מסורתי, בבעלות חברות התקליטים. כיום, עם הפריחה העצומה של המוזיקה שנוצרת מחוץ לחברות הגדולות, גם הזכויות בהקלטה המקורית נמצאות בידי האמנים והיוצרות (עם או בלי שותפות עם הלייבל המייצג) ולכן, הגיע הזמן לוודא שפועלים ליצירת הכנסה ותמלוגים מכל המקורות האפשריים, בין השאר:


גביית תמלוגי פדרציה - כשם שהגופים המשדרים (רדיו וטלוויזיה) משלמים לאקו"ם, כשם שעסקים שמשמיעים מוזיקה משלמים לאקו"ם - כך אותם גופים משלמים גם לפדרציה (עבור זכויות שידור וביצוע פומבי) שגובה ומחלקת מדי שנה סכומים לא מבוטלים.

קמע היא חברה מלאה ב״פדרציה הישראלית לתקליטים וקלטות״, ויכולה לעזור לכם לגבות את התמלוגים שלכם. אם אתם מוזיקאים/בעלי מאסטר שלא רואים תמלוגים מהאפיק הזה, מלאו את הטופס הזה ונתחיל לעבוד על זה.

סינכרוניזציה - אחרי שהעמדנו מילה באורך של משפט, אפשר להבהיר שהכוונה היא לשילוב של מוזיקה במסגרת יצירות ויזואליות כמו סרטים, סדרות, פרסומות וכו'. אמנם יש מספר מוגבל של הזדמנויות במרחב הזה, אבל התמלוגים שמשולמים באפיק הזה גבוהים באופן יחסי.


הפצה דיגיטלית - הפעילות רבה והסכומים נמוכים, אבל זה לא אומר שצריך לוותר על מה שניתן לקבל – גם בחשיפה לקהל וגם בתמלוגים.


הפצה פיזית – נו, כן. כמעט כולם בסטרימינג. רק בסטרימינג. אף על פי כן, יש פלח קטן (וחביב עלינו במיוחד) באוכלוסייה שרוצה את המוזיקה שלו בפורמט פיזי, עם עטיפה יפה וקרדיטים, ויכולת להקשיב ליצירה עם התחלה וסוף.

קמע דואגת לייבא, לייצר ולהפיץ מוצרים פיזיים בכל מקום שזה רלוונטי – מהרפרטואר של אמני הלייבל ושל הלייבלים הבינלאומיים – דיסקים ותקליטים, קלטות ותקליטונים, חולצות ותיקים.

יש כאן הכנסה נוספת ויש גם חיבור עמוק יותר בין הקהל והאמנים.

הקטלוג שלנו מופץ בחנויות המוזיקה בארץ, ובחנות שלנו.

Comments


bottom of page